X Marketing strategy of luxury brands
Thesis title: | X Marketing strategy of luxury brands |
---|---|
Author: | Vasak, Constance |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Král, Petr |
Opponents: | Machek, Martin |
Thesis language: | English |
Abstract: | The title of this thesis is : Marketing strategy of luxury brands.
This subject has been chosen in order to highlight the marketing strategies of luxury brands. Luxury marketing in comparison to traditional marketing, known to everyone, is a much more targeted sector for a limited number of people. To perfect this study, this thesis is based on the analysis of the marketing strategies of two large and traditional French luxury brands: Chanel and Louis Vuitton, a know-how recognized throughout the world.
The aim of this thesis is to verify the following research questions :
In what way do Chanel and Louis Vuitton have similarities, differences in their marketing strategies and how are they put in place ? Why do these brands have these particular strategies and how do they maintain those specific strategies overtime ?
In the first chapter, readers will become more familiar with marketing and luxury terms. They will have a better comprehension of different concepts, ideas about luxury and marketing in general. The second chapter will deeply analyse the marketing startegies of Louis Vuitton and Chanel through different criterias such as the positioning, the product, the pricing, the place and the promotion.
This thesis will enable readers to have a better understanding and knowledge about the marketing strategies of Chanel and Louis Vuitton. |
Keywords: | Marketing; Chanel; Louis Vuitton |
Thesis title: | Marketingová strategie luxusních značek |
---|---|
Author: | Vasak, Constance |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Král, Petr |
Opponents: | Machek, Martin |
Thesis language: | English |
Abstract: | Název této bakalářské práce je: Marketingová strategie luxusních značek. Toto téma bylo vybráno za úcělem vyzdvihnutí marketingových strategií luxusních značek. Marketing luxusu je v porovnání s tradičním marketingem, který je všem známý, mnohem úzčeji zaměřený sektor pro omezený počet lidí. Pro zdokonalení této studie je tato bakalářská práce založená na analýze marketingových strategií dvou velkých a tradičních francouzských luxusních značek, Chanel a Louis Vuitton, know-how oceňované po celém světě.
Účelem práce je potvrzení následujících hypotéz:
V čem jsou marketingové strategie Chanelu a Louise Vuittona podobné, v čem rozdílné a jak jsou uvedeny v praxi? Proč mají tyto značky takovéto strategie a jak je v průběhu času udržují a rozvíjejí?
V první části se čtenáři seznámí s termíny marketingu a oblasti luxusu. Díky tomu budou mít poté lepší porozuměni ruzných konceptů a ideí o marketing a luxusu celkově. Druhá část pak hloubkově analyzuje marketingové strategie Chanelu a Louise Vuittona skrze různá kritéria jako positioning, produkt, cena, místo a promování.
Tato bakalářská práce umožní čtenářům získat lepší porozumění a znalosti o marketingových strategiích značek Chanel a Louis Vuitton. |
Keywords: | Chanel; Louis Vuitton; Marketing |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 12. 5. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 15. 5. 2017 |
Date of defense: | 23. 5. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/57671/podrobnosti |