Possibilities of studying tourism under the Erasmus+ programme for students from the University of Economics

Thesis title: Možnosti studia cestovního ruchu v rámci programu Erasmus+ pro studenty VŠE
Author: Knopová, Patricie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce zkoumá možnosti studia cestovního ruchu na zahraničních partnerských univerzitách VŠE zapojených do programu Erasmus+. Cílem práce je nalézt mezi těmito univerzitami ty, které by studentům VŠE mohly nabídnout nové předměty cestovního ruchu pro studium v zahraničí. Pro dosažení tohoto cíle byly analyzovány všechny partnerské univerzity VŠE a jejich nabídka předmětů cestovního ruchu. Analýza ukázala, že na některých univerzitách chybí partnerské smlouvy zahrnující studium cestovního ruchu na jeden stupeň studia, kampus či fakultu, na kterých se cestovní ruch vyučuje. Pro usnadnění jednání o podpisu nových partnerských smluv bylo navrženo přidání konkrétních předmětů cestovního ruchu v angličtině. Dalším cílem je navrhnout úpravy předmětů cestovního ruchu vyučovaných na VŠE, které by měly zajistit snadnější uznávání předmětů vystudovaných v zahraničí do skupiny povinných předmětů. Pro jeho dosažení byly nalezeny nejčastěji vyučované předměty cestovního ruchu, které byly porovnávány s předměty stejného zaměření vyučovanými na VŠE. Porovnání však ukázalo, že konkrétní úpravy nelze doporučit. Hlavním přínosem této práce je zmapování aktuální situace pro vyjíždějící studenty cestovního ruchu do zahraničí a návrhy na zlepšení této situace.
Keywords: Erasmus+; cestovní ruch; studium v zahraničí
Thesis title: Possibilities of studying tourism under the Erasmus+ programme for students from the University of Economics
Author: Knopová, Patricie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Indrová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis examines the possibilities of studying tourism at partner universities of the University of Economics in Prague participating in the Erasmus+ programme. The aim of the thesis is to find universities which could offer new tourism courses for students from the University of Economics in Prague while studying abroad. To achieve this, the offer of tourism courses among all partner universities of the University of Economics in Prague was analysed. The analysis showed that the University of Economics in Prague does not have bilateral agreements involving tourism studies with some of the partner universities. These agreements lack the possibility of studying tourism at one level of study, campus or faculty on which tourism is taught. To facilitate negotiations on new bilateral agreements, it has been proposed to add specific tourism courses taught in English. Another aim of this thesis is to propose modifications of the tourism courses taught at the University of Economics in Prague, which should ensure easier recognition of the subjects studied abroad into the group of compulsory courses. To achieve this goal, the most frequently taught tourism courses were found. These courses were afterwards compared with similar courses taught at the University of Economics in Prague. However, the comparison showed that specific adaptations could not be recommended. The main contribution of this work is the examination of the current situation for outgoing tourism students and suggestions for improvements of this situation.
Keywords: Erasmus+; Tourism; studying abroad

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 4. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57278/podrobnosti

Files for download

    Last update: