Marketing plan of event agency

Thesis title: Marketingový plán event agentury
Author: Egorova, Valentina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje zpracovaní marketingového plánu nové event agentury. Práce se skládá ze dvou častí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou představe-ny základy problematiky marketingového plánu, součásti marketingového plánu, jeho tvorba, stanovení cílů, marketingový mix, rozpočet, akční plán a kontrola marketingo-vého plánu. Samostatná kapitola se věnuje tématu event marketingu. V rámci praktické části je provedena situační analýza, marketingový výzkum a na základě syntézy vý-sledků jsou stanoveny marketingové cíle, strategie a marketingový mix agentury. Na závěr je představen rozpočet, akční plán a kontrola plnění marketingového plánu.
Keywords: Marketingový plán ; Marketingový mix ; Event management a marketing; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing plan of event agency
Author: Egorova, Valentina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the creation of the marketing plan of the new event agency. The thesis consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part are presented the foundation of marketing plan issues, parts of the marketing plan, its creation, goals setting, marketing mix, budget, action plan and control of marketing plan. A separate chapter deals with event marketing. In the practical part situational analysis and marketing research are implemented and then marketing objectives, strategy and marketing mix of the agency are determined, based on synthesis of its results. Finally, the budget, the action plan and the control of the implementation of the marketing plan are presented.
Keywords: Marketing plan ; Marketing mix; Event management a marketing; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2016
Date of submission: 15. 4. 2017
Date of defense: 9. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57103/podrobnosti

Files for download

    Last update: