Social advertising

Thesis title: Sociální reklama
Author: Yudina, Vera
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na sociální reklamu v České republice a v Rusku. Zkoumá se její vliv na mladou generaci a na průběh řešení celospolečenských problémů. Cílem této práce je na základě vlastního dotazníkového šetření zjistit, jak mladá generace vnímá sociální reklamu a do jaké míry je ji ovlivňovaný. Práce je členěna do třech kapitol. První kapitola se zabývá rozdíly a shody sociální a komerční reklamy, cíle a cílovými skupinami sociální reklamy a právními aspekty tykající se této problematiky. Druhá kapitola se zabývá historii sociální reklamy ve světě, v Česku a v Rusku. Ve třetí kapitole jsou popsány a interpretovány výsledky provedeného dotazníkového šetření.
Keywords: sociální reklama; celospolečenské problémy; sociální marketing; mladá generace; vliv
Thesis title: Social advertising
Author: Yudina, Vera
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on public service announcement in the Czech Republic and the Russian Federation. It examines influence on the young generation and on the course of solving of society-wide problems. The aim of the thesis is to identify, based on my own survey, how young generation sees the social advertisement and how young people are influenced by it. The thesis is divided into three chapters. The first chapter is dealing with differences and sameness between social and commercial advertising, goals and target audience and legal aspects relating to this problem. The second chapter describes the world history of social advertising and the history in the Czech Republic and the Russian Federation. The results of the conducted questionnaire are encompassed and interpreted in the third chapter.
Keywords: social marketing; young generation ; public service announcement; society-wide problems; influence

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2016
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 20. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56707/podrobnosti

Files for download

    Last update: