Use of LumiTRIX projection systems in OOH advertising
Thesis title: | Využití projekčních systémů společnosti LumiTRIX ve venkovní reklamě |
---|---|
Author: | Nováček, Jiří |
Thesis type: | Diplomová práce |
Supervisor: | Chylíková, Hana |
Opponents: | Brus, Lukáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem této práce je prozkoumat možnosti využití projekčních systému společnosti LumiTRIX ve venkovní reklamě.
První kapitola je věnována postavení venkovní reklamy v rámci reklamy a marketingu obecně a dále historii, formátům a současným trendům ve venkovní (OOH) reklamě.
Druhá kapitola je věnována videomappingu obecně a dále projekčním systémům společnosti LumiTRIX.
Předmětem třetí kapitoly je vlastní výzkum. Možnosti využití projekčních systémů LumiTRIX jsou zde zkoumány pomocí individuálních hloubkových rozhovorů se zástupci českých firem, pohybujících se ve venkovní (OOH) reklamě.
Na základě výzkumu bylo zjištěno, že projekční systémy společnosti LumiTRIX použít ve venkovní reklamě lze. Z výzkumu navíc vyplývá, že projektor LumiTRIX Typhoon může efektivně sloužit jako náhrada technologie zvané "dynamický backlight". |
Keywords: | videomapping; OOH reklama; video mapping; LumiTRIX; projekční mapping; venkovní reklama |
Thesis title: | Use of LumiTRIX projection systems in OOH advertising |
---|---|
Author: | Nováček, Jiří |
Thesis type: | Diploma thesis |
Supervisor: | Chylíková, Hana |
Opponents: | Brus, Lukáš |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The aim of this thesis is to explore the possibilities of using the LumiTRIX projection systems in outdoor (OOH) advertising.
The first chapter is devoted to the position of outdoor advertising in advertising and marketing in general and to the history, formats and current trends of OOH advertising.
The second chapter is dedicated to video mapping and LumiTRIX projection systems.
The research can be found then in the third chapter. The possibilities of using LumiTRIX projection systems are explored here by means of individual in-depth interviews with representatives of Czech OOH advertising companies.
The research proves that LumiTRIX projection systems can be very well used in outdoor advertising. The research also shows that the LumiTRIX Typhoon projector can be effectively used as a replacement for a "dynamic backlight" technology. |
Keywords: | OOH advertising; LumiTRIX; projection mapping; video mapping; videomapping |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Magisterský studijní program |
Assigned degree: | Ing. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of Retailing and Commercial Communications |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 24. 2. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 28. 4. 2017 |
Date of defense: | 2. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/56427/podrobnosti |