The Communication of the EU in the Czech Republic

Thesis title: Komunikace EU v České republice
Author: Jermašova, Julija
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Antal, Jarolím
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je Komunikace EU v České republice. Cílem práce je analýza stávající komunikace evropských záležitostí v České republice a srovnání komunikace Odboru komunikace o evropských záležitostech Úřadu vlády ČR, který plní informační funkci Sekce pro evropské záležitosti, na straně české vlády, a Zastoupení Evropské komise v ČR na straně instituce EU. Oba subjekty reprezentují hlavní aktéry, kteří se podílí na komunikaci o evropských záležitostech v českém prostředí. Stěžejní částí diplomové práce bude zodpovězení na výzkumné otázky, zdali je vůbec podle českých obyvatel stávající komunikace EU v České republice dostatečná. Na základě komparační analýzy, jež bude porovnávat komunikační priority, cílové skupiny, komunikační kanály a způsoby měření efektivnosti komunikační strategie, by se mělo dojít ke zjištění, čím se odlišuje komunikace daného Odboru Úřadu vlády ČR od komunikace Zastoupení Komise v ČR. Rovněž bude zkoumána otázka, jaké kanály jsou nejvhodnější pro komunikaci s občany ČR a o jakých tématech si přeje být česká veřejnost informována. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována na základě studia odborné literatury, jež se zabývá procesem komunikace a komunikací v užším slova smyslu, tedy z pohledu marketingového prostředí v soukromém a veřejném sektoru. Teoretické poznatky jsou následně aplikovány v části praktické za účelem provedení analýzy a srovnání komunikace vybraných subjektů, jejich komunikačních priorit, cílových skupin, komunikačních kanálů a způsobů měření efektivity komunikačních aktivit.
Keywords: marketingová komunikace; komunikace; Evropská unie
Thesis title: The Communication of the EU in the Czech Republic
Author: Jermašova, Julija
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Antal, Jarolím
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this diploma thesis is the Communication of the EU in the Czech Republic. The aim of the thesis is to analyse the current communication on the European affairs in the Czech Republic and to compare the communication of the Department of European Affairs of the Office of the Government of the Czech Republic, which fulfills the information function of the European Affairs Section of the Czech Government, and of the Representation of European Commission in the Czech Republic. Both entities represent the main actors involved in communication on European affairs in the Czech environment. The main part of the diploma thesis will answer the research questions whether the Czech population has a sufficient existing communication of the EU in the Czech Republic. Based on a comparative analysis which will compare communication priorities, target groups, communication channels, and ways of measuring the effectiveness of the communication strategy, it is necessary to ascertain how the communication of the Department of the Government Office of the Czech Republic differs from the communication of the Representation of the Commission in the Czech Republic. The question which will also be examined is which channels are most suitable for communication with the Czech citizens and what topics the Czech public wants to be informed about. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is elaborated on the basis of specialized literature, which deals with the process of communication and communication in the sense of the word, i.e. from the point of view of the marketing environment in the private and public sector. The theoretical knowledge is subsequently applied in the practical part of analysis and comparison of the communication of selected subjects, their communication priorities, target groups, communication channels and ways of measuring the effectiveness of communication activities.
Keywords: European union; communication; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Evropská integrace
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2016
Date of submission: 9. 12. 2016
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56385/podrobnosti

Files for download

    Last update: