The importance of programmatic buying in online advertising on the Czech market

Thesis title: Význam programatického nákupu internetové reklamy na českém trhu
Author: Šušková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Hromek, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá představením programatického nákupu internetové reklamy se zaměřením na model Real-time bidding v kontextu internetového marketingu. Na základě provedeného výzkumu práce zhodnocuje současný význam a predikuje budoucí vývoj programatického nákupu internetové reklamy na českém trhu v komparaci s vývojem v zahraničí. Pomocí dílčích datových analýz práce posuzuje účinnost a významnost programatického nákupu internetové reklamy z pohledu předního vydavatele internetové reklamy Seznam.cz.
Keywords: programatický nákup; Real-time bidding; internetový marketing
Thesis title: The importance of programmatic buying in online advertising on the Czech market
Author: Šušková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Hromek, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is concerned with introduction of programmatic buying with the focus on the Real-time bidding model in the context of online marketing. Based on the analysis of secondary research it evaluates the present importance and predicts the future development of programmatic buying on the Czech market in comparison to the development in foreign countries. By author´s own several data analyses the thesis evaluates the effectiveness of programmatic buying in online advertising and the significance of its use from the perspective of the prominent Czech publisher Seznam.cz.
Keywords: online marketing; Real-time bidding; programmatic buying

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 2. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 31. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56339/podrobnosti

Files for download

    Last update: