Marketing war between Airbus and Boeing

Thesis title: Marketingová vojna medzi Airbusom a Boeingom
Author: Marton, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Hvizdoš, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Moja práca sa zaoberá zistením podielu na trhu pri uvedených spoločnostiach Boeing a Airbus. Základnou metódou na zistenie ich postavenia mi slúži počet objednávok a dodávok nových produktov zákazníkom za mnou stanovené obdobie rokov 2006 až 2016. Na základe počtu objednávok a dodávok, ktoré priamo súvisia so schopnosťou marketingového oddelenia daných spoločností predať svoje produkty na trhu, na konci mojej práce určím víťaza tejto marketingovej vojny.
Keywords: modelová trieda; Boeing; Airbus
Thesis title: Marketingová válka mezi Airbusem a Boeingem
Author: Marton, Filip
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Hvizdoš, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Moje práce se zabývá zjištěním podílu na trhu při uvedených společnostech Boeing a Airbus. Základní metodou pro zjištění jejich postavení mi slouží počet objednávek a dodávek nových produktů zákazníkům za mnou stanovené období 2006 až 2016. Na základě počtu objednávek a dodávek, které přímo souvisejí se schopností marketingového oddělení daných společností prodat své produkty na trhu, na konci mé práce určím vítěze této marketingové války.
Keywords: Airbus; modelová třída; Boeing
Thesis title: Marketing war between Airbus and Boeing
Author: Marton, Filip
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Hvizdoš, Lukáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
My work deals with the discovery of market share for the Boeing and Airbus companies. The basic method for determining their status is the number of orders and deliveries of new products to their customers for the specified period of 2006 to 2016. Based on the number of orders and deliveries that are directly related to the marketing department's ability to sell their products on the market at the end of my work I will determine the winner of this marketing war.
Keywords: Family class; Boeing; Airbus

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 2. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 19. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56268/podrobnosti

Files for download

    Last update: