The Czech Republic as country of origin of products – concentrated on chosen segment

Thesis title: Česká republika jako země původu zboží – zaměřeno na vybraný segment
Author: Naisarová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Horáková, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je rozdělena na teoretickou a aplikační část. Teoretická část práce obsahuje úvod do tématiky země původu a terminologii pojmů. Aplikační část práce uplatňuje zjištěné poznatky přímo v kontextu České republiky a společností vybraného segmentu. Kromě představení samotné koncepce země původu (Country of origin), jako jednoho z klíčových elementů ovlivňující chování spotřebitele, si práce klade za cíl analyzovat Českou republiku, jako zemi původu zboží. Na základě zjištěných informací, autorka hledá atraktivní segment pro formování značky Česká republika, v němž firmy dosahují konkurenční výhody právě díky použití země původu při propagaci svého zboží. Smyslem práce je na základě zjištěných informací, zhodnotit míru, kvalitu a využití země původu zboží v marketingových strategiích vybraných firem, a také k propagaci odvětví ze strany státu. Výstupem této práce jsou pak doporučení pro zefektivnění komunikace České republiky, jako země původu zboží daného segmentu.
Keywords: Marketingový mix; Marketingová strategie; Nation Branding; Sklářství; Země původu zboží
Thesis title: The Czech Republic as country of origin of products – concentrated on chosen segment
Author: Naisarová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Horáková, Miroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is divided into theoretical and application part. The theoretical part includes an introduction to subject of country of origin and terminology. The application part implements the discovered findings in the context of the Czech Republic and chosen segment. The essential objective of this thesis is introducing the concept of Country of Origin as one of the key elements defining consumer behaviour. Another goal is to find an attractive segment for successful branding of the Czech Republic, while drawing benefits from the use of the country of origin by companies. This thesis also analyses the impact of country of origin on the marketing strategies of selected companies and the image of the Czech Republic as country of origin of products in chosen segment. The output of this theses are adjustments recommendations of communication of the Czech Republic, as the country of origin of the goods of the chosen segment.
Keywords: Country of origin; Glassmaking; Marketing mix; Marketing strategy; Nation Branding

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2017
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 6. 9. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/55865/podrobnosti

Files for download

    Last update: