The comparison of perception of Pilsner Urquell and Budějovický Budvar pale lager brand

Thesis title: Porovnání vnímání značek světlého ležáku Pilsner Urquell a Budějovický Budvar
Author: Šálený, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Brom, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell na českém trhu piva. Teoretická část práce se věnuje značce a jejímu významu, jejímu strategickému řízení a metodám spojeným s výzkumem značky. V praktické části na značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell aplikuji teoretické poznatky a podrobuji ji podrobné analýze s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou komunikační kampaň. Stěžejní část této práce tvoří vlastní kvalitativní výzkum, ve kterém zjišťuji, jak je na tyto značky nahlíženo v celé České republice. Poté porovnávám výsledky mezi oběma značkami. Na základě tohoto průzkumu na závěr přikládám možná doporučení pro budoucí vývoj obou značek na českém trhu.
Keywords: vnímání značky; řízení značky; pivo; Pilsner Urquell; Budweiser Budvar; značka; český trh piva
Thesis title: The comparison of perception of Pilsner Urquell and Budějovický Budvar pale lager brand
Author: Šálený, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Brom, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Master thesis is to analyse the perception of Budweiser Budvar and Pilsner Urquell brand on the Czech beer market. Theoretical part of the thesis deals with the brand and its meaning, its strategic management and the methods that are related to the brand research. In practical part I apply the theoretical knowledge to the Budweiser Budvar and Pilsner Urquell brand and I am coming up with detailed analysis with respect to its values and the current communication campaign. The main part of the work consists of qualitative research, in which I am investigating what attitudes Czech people have to these brands. I am comparing results between both brands. Based on the survey I am suggesting possible recommendations for the future development of Budweiser Budvar and Pilsner Urquell brand on the Czech beer market.
Keywords: brand perception; Pilsner Urquell; Budweiser Budvar; brand management; beer; brand; Czech beer market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 9. 2015
Date of submission: 5. 5. 2016
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54134/podrobnosti

Files for download

    Last update: