Analysis of online promotion of the Czech Republic as an attractive tourist destination

Thesis title: Analýza online propagace České republiky jako atraktivní turistické destinace
Author: Piková, Nicole
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje tématu online propagace České republiky jako atraktivní turistické destinace cestovního ruchu. Cílem kapitol v její první části je definovat základnímí pojmy, jako jsou online marketing, jeho význam a specifika pro cestovní ruch, marketing destinace a destinační management. Dále jsou v práci charakterizovány marketingové činnosti agentury CzechTourism a jejího odboru pro výzkum Institut Turismu. Druhá část práce je věnována analýze kanálů online propagace, sloužící k propagaci České republiky pro zdrojové trhy příjezdového cestovního ruchu. Na závěr práce je provedena SWOT analýza online propagace ČR jako celku, následována vlastním zhodnocením a případnými podněty pro změnu současného stavu.
Keywords: Online marketing; CzechTourism; sociální sítě; destinace Česká republika
Thesis title: Analysis of online promotion of the Czech Republic as an attractive tourist destination
Author: Piková, Nicole
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on the topic of online promotion of the Czech Republic as an attractive tourist destination. First part defines basic terms such as online marketing its importance and specifics in tourism and destination marketing and management. There is one chapter dedicated to online marketing activities of the destination management organization CzechTourism and its research division Istitut turismu. The second part's objective is to analyse the channels used for online promotion of the Czech Republic on the target markets of incoming tourism. In the last part of the thesis there is a SWOT analysis of online promotion of the Czech Republic followed by my personal evaluation and possible suggestions.
Keywords: online marketing; CzechTourism; social media; destination Czech Repulic

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2015
Date of submission: 7. 5. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53606/podrobnosti

Files for download

    Last update: