Marketing strategy of selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Fogl, Zdeněk
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá zhodnocením marketingové strategie vybrané firmy se zaměřením na značku NINJAGO na českém trhu. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola obsahuje teoretickou část a popisuje proces strategického plánování a řízení produktu. Teoretická část začíná od situační analýzy, pokračuje výstupy ze situační analýzy, marketingovými cíli, strategií směrem k zákazníkovi a konkurenci. Následuje marketingový mix, akční plán, monitoring a vyhodnocení. Druhá kapitola se věnuje praktické části, ve které je strategie podrobena analýze v krocích popsaných v teoretické části. Získané informace a doporučení jsou následně shrnuty v poslední části druhé kapitoly.
Keywords: marketingový mix; SWOT analýza; marketingová strategie; situační analýza; LEGO
Thesis title: Marketing strategy of selected company
Author: Fogl, Zdeněk
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on evaluation of marketing strategy of a selected company focusing on NINJAGO brand on Czech market. Thesis is divided into two chapters. First chapter includes theoretical part and describes strategic planning process and product management. Theoretical part starts from situation analysis, following with outputs from situational analysis, marketing objectives, strategies towards customer and competition. Following with marketing mix, action plan, monitoring and evaluation. Second chapter covers practical part, where strategy is analysed in same steps as in the theoretical part. Obtained information and recommendations are summarized in final part of second chapter.
Keywords: SWOT analysis; LEGO; marketing mix; situation analysis; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 6. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/53338/podrobnosti

Files for download

    Last update: