The influence of Czech and Slovakian "YouTubers" on consumer behaviour of young generation

Thesis title: Vliv českých a slovenských "YouTuberů" na nákupní chování mladé generace
Author: Kadlecová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem českých a slovenských YouTuberů na mladou generaci do 26 let a její nákupní chování. Cílem práce je zjistit, jestli mladí lidé YouTubery sledují a jestli se cítí ovlivněni reklamou v jejich videích. Práce je rozdělena do dvou částí. První část charakterizuje nákupní chování spotřebitelů, faktory, které jej ovlivňují a specifika mladé generace. Druhá část je zaměřená na YouTube: popisuje reklamu na YouTube, vymezuje pojmy související s tématem práce a zabývá se také vlastním výzkumem provedeným formou internetového dotazníkového šetření.
Keywords: mladá generace; YouTuber; vliv
Thesis title: The influence of Czech and Slovakian "YouTubers" on consumer behaviour of young generation
Author: Kadlecová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is dealing with the influence of Czech and Slovakian YouTubers on the young generation up to 26 years of age. The aim of this thesis is to find out whether young people watch videos of YouTubers and whether they feel influenced by the advertisement in their videos. This thesis is divided into two parts. The first part describes consumer behaviour, factors that influence it and specifics of young generation. The second part is aimed at YouTube: it describes YouTube advertising, explains terms linked to the topic of this thesis and looks into the research, carried out as an internet-based survey.
Keywords: influence; YouTuber; young generation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 4. 2015
Date of submission: 29. 4. 2016
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52601/podrobnosti

Files for download

    Last update: