Marketing on social networks, focusing on the use of LinkedIn by Revyko Inter

Thesis title: Marketing na sociálních sítích se zaměřením na LinkedIn a jeho využití ve společnosti Revyko Inter
Author: Zoubek, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Boháček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na oblast sociálních sítí a jejich praktická využití společnosti Revyko Inter. Většina práce je věnována zejména na profesionální síť LinkedIn. První kapitola se zaměřuje na obecné pojetí sociálních sítí - jaké existují, jaká je jejich historie a zejména jak lze sociální sítě v současné době využívat. Druhá kapitola je zaměřena pouze na síť LinkedIn. Analyzuje strukturu této sítě, její využití pro firmy a různé nabízené funkce. Podrobně je probrána tvorba firemního profilu a také oblast tvorby marketingové strategie, zejména co se týče strategie obsahu pro sociální sítě. Třetí kapitola se dotkne oblasti ochrany autorských práv na sociálních sítí, poskytuje právní základ a nejvýznamnější zdroje jak evropských, tak vnitrostátních pramenů. Závěrečná část je praktická a jejím cílem je vytvoření kvalitního firemního profilu společnosti Revyko Inter a seznamu doporučení, jakou zvolit marketingovou strategii a jak ji implementovat.
Keywords: sociální sítě; LinkedIn; marketing; Revyko Inter
Thesis title: Marketing on social networks, focusing on the use of LinkedIn by Revyko Inter
Author: Zoubek, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Boháček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor's thesis focuses on social networks and their specific application in Revyko Inter. Majority of this text focuses mainly on LinkedIn, specialized on labour market. First chapter describes social networks generally. Generally used ones, their history and mainly how to use them properly. Second chapter is an analysis of LinkedIn - structure and functions for companies. It shows in detail how to create a profile of company and marketing strategy of content for social networks. Third chapter talks about copyrights on social networks, describes legal principle of EU and national laws. Last part - practical - of this Bachelor's thesis has a main goal to create quality LinkedIn profile for Revyko Inter and make recommendations for marketing strategy including implementation plan.
Keywords: Revyko Inter; social networks; LinkedIn; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 3. 2015
Date of submission: 28. 4. 2017
Date of defense: 24. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/52181/podrobnosti

Files for download

    Last update: