Green management as the current trend in accommodation services

Thesis title: Green management jako současný trend v oblasti ubytovacích služeb
Author: Komínková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Oberhel, Martin
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je rozebrat problematiku Green managementu a provést výzkum na ubytovacím zařízení, které používá Green management a zjistit, jak zákazníci vnímají toto ubytovací zařízení. K výzkumu v této práci byl vybrán Autocamp OASA. Výzkum zkoumá, jak zákazníci vnímají toto ubytovací zařízení a jak jsou s ním spokojeni. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebrán Green management jako takový a stručně vysvětle-ny postupy marketingového výzkumu. Praktická část je zaměřena na samotný výzkum, kde je definován cíl práce a jeho výzkumné otázky a jsou zde uvedeny výsledky celého výzkumu a jejich interpretace. V závěru jsou uvedena doporuče-ní, která vychází z výsledků výzkumu.
Keywords: Green management; ekologie; marketingový výzkum; dotazník; zákazník
Thesis title: Green management as the current trend in accommodation services
Author: Komínková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Oberhel, Martin
Opponents: Hajdíková, Taťána
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this work is to analyze the issue of Green Management and to carry out research on the accommodation used by Green management and to find out how customers perceive this accommodation. OASA Autocamp was selected for research in this work. Research explores how customers perceive this accommodation and how satisfied they are with it. This thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, Green management is analyzed as such and briefly explained the procedures of marketing research. The practical part is focused on the research itself, where the goal of the thesis and its research questions are defined and the results of the whole research and its interpretation are presented. In conclusion, the recommendations are based on the results of the research.
Keywords: questionnaire; customer; Green management; ecology; marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 9. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58999/podrobnosti

Files for download

    Last update: