Loyalty program of clothing shop

Thesis title: Loajalitní program obchodu s oděvy
Author: Topičová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Špunarová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Téma věrnostních programů je poslední dobou velmi aktuální. Hodnotné věrnostní programy představují pro firmu určitý druh konkurenční výhody, díky které se mohou dále rozvíjet a růst. Firma však musí všechny své aktivity provádět s ohledem na zákazníka. Tato práce se snaží vytvořit komplexní koncept věrnostního programu obchodu prodávajícího oblečení dle přání a požadavků zákazníků. Bylo zjištěno, že zákazníci si přejí, aby věrnostní program nabízel především slevy, a to zejména trvalé. Zároveň bylo odhaleno, že ačkoliv lidé nechtějí sdílet s firmou své osobní informace, v případě, kdy je pro ně členství ve věrnostním programu lákavé, jsou ochotni polevit a podělit se i údaje, o kterých tvrdili, že by je neposkytli. Tyto závěry jsou významné pro současné marketingové manažery, kteří se snaží vybudovat úspěšné věrnostní programy obchodů s oděvy.
Keywords: loajalitní program; Česká republika ; věrnostní program; oblečení; oděvy; maloobchod; ideální; móda
Thesis title: Loyalty program of clothing shop
Author: Topičová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Špunarová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
At present, a theme of loyalty programs is very popular. The valuable loyalty programs can be considered as some kind of competitive advantage that helps company to grow. However, business organization has to do its activities with regard to its customers. This Master thesis attempts to create a complex concept of loyalty program for clothing shops according to customers wishes. The results indicate that customers want loyalty program of clothing shops based on permanent discounts. The findings also suggest that even though people do not want to share personal data they are willing to exchange those data with companies for rewards when loyalty program benefits seems to be attractive to them. These finding have major implementation for marketing managers who want to build successful loyalty programs.
Keywords: loyalty program; ideal; clothes; Czech Republic; retail; fashion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59408/podrobnosti

Files for download

    Last update: