Launch of the new soluble coffee NESCAFÉ AZERA on Czech and Slovak market

Thesis title: Uvedení nové instantní kávy Nescafé AZERA na český a slovenský trh
Author: Hort, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Volfíková, Julie
Thesis language: Česky
Abstract:
Přesycenost trhu je fenomén, se kterým se potýká každá FMCG společnost. Na trh přichází stále nové produkty, které lákají na nové nebo vylepšené vlastnosti a zákazník má na výběr z široké škály výrobků v téměř každé kategorii. Zástupci značek, brand manažeři, se tak musí stále více soustředit na marketingovou komunikaci a snažit se odlišit svou značku od konkurence. V teoretické části diplomové práce se orientuji na klíčové pojmy spojené s marketingem a představím marketingový a komunikační mix. V praktické části se nejprve zaměřím na trh rozpustné kávy, jeho složení a trendy, které ho ovlivňují v posledních letech. Poté představím marketingový mix nové rozpustné kávy NESCAFÉ AZERA, který na závěr zhodnotím a navrhnu případné změny do budoucna. Poslední částí práce je vlastní kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda se se tato nová rozpustná káva dostala do povědomí zákazníků a komunikační kampaň byla efektivní.
Keywords: marketingový mix; komunikační mix; NESCAFÉ AZERA; marketingová komunikace; rozpustná káva
Thesis title: Launch of the new soluble coffee NESCAFÉ AZERA on Czech and Slovak market
Author: Hort, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Volfíková, Julie
Thesis language: Česky
Abstract:
Oversupply is a phenomenon faced by each FMCG company. There are new products entering the market every day, attracting consumers by new or improved features and the customer has a choice from a wide variety of products in almost every category. Therefore brand managers must increasingly focus on marketing communications and try to differentiate their brand from the competition. The theoretical part of the thesis will focus on the key concepts associated with marketing and introduce marketing and communication mix. In the practical part at first I focus on the market of instant coffee, its composition and trends that affect it in recent years. Then I will introduce marketing mix of new instant coffee Nescafe AZERA. Afterwards I will evaluate it and suggest possible changes in the future. The last part of the thesis is my own quantitative research that aims to determine whether this new instant coffee fell into customer awareness and communication campaign was effective.
Keywords: marketing mix; communication mix; soluble coffee; NESCAFÉ AZERA; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2016
Date of submission: 14. 5. 2017
Date of defense: 14. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59202/podrobnosti

Files for download

    Last update: