Research of shopping and consumer customs associated with purchasing clothes

Thesis title: Výzkum nákupních a spotřebních zvyklostí při nákupu oblečení
Author: Holoubková, Libuše
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá výzkumem nákupních a spotřebních zvyklostí při nákupu oblečení. Cílem této práce je odhalit kupní chování spotřebitelů při výběru oblečení. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na nákupní chování spotřebitelů, faktory ovlivňující spotřební chování a kupní rozhodovací proces. Dále obsahuje informace týkající se oděvního průmyslu a módy. Praktická část zahrnuje analýzu sekundárních dat MML-TGI od agentury Median, osobní rozhovor s módní stylistkou Kateřinou Bahnovou a specialistkou na módu a životní styl Martinou Drtinovou z GfK. Závěr práce obsahuje shrnutí poznatků získaných z analýzy dat a z osobních rozhovorů.
Keywords: spotřební chování; data MML-TGI; kupní rozhodovací proces; móda
Thesis title: Research of shopping and consumer customs associated with purchasing clothes
Author: Holoubková, Libuše
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is concerned with research of shopping and consumer customs associated with purchasing clothes. The aim of the thesis is to uncover consumer behavior of shoppers while selecting clothes. The work is composed of two parts, theoretical and practical. The former is focused on consumer behaviour, factors influencing this behaviour and buyer´s decision-making process. It also includes information on clothing industry and fashion. The latter includes analysis of secondary data MML-TGI provided by Median agency, personal interviews with Kateřina Bahnová, a fashion stylist, and Martina Drtinová, a fashion and lifestyle specialist from Gfk. The conclusion of thesis contains a summery of findings received from data analysis and from personal interviews.
Keywords: consumer behaviour; buyer´s decision making proces; fashion; data MML-TGI

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2016
Date of submission: 14. 5. 2017
Date of defense: 21. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59200/podrobnosti

Files for download

    Last update: