Specifics of the National Mentalities in Company´s Management

Thesis title: Špecifiká národných mentalít v managemente firiem
Author: Palíková, Paulína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá špecifikami českej a slovenskej mentality v líniovom managemente spoločnosti Česká spořitelna, a.s. V teoretickej časti sú definície kľúčových slov ako mentalita, národ a kultúra, ďalej je popísaný výskum Geerta Hofstedeho a jeho výsledky pre Českú republiku a Slovensko. Cieľom práce je aplikovať jeho metodiku pre porovnanie českej a slovenskej národnej mentality. V závere práce porovnávam svoje výsledky s jeho výskumom.
Keywords: culture; intercultural management; slovak; national mentality; czech
Thesis title: Specifika národních mentalit v managementu firem
Author: Palíková, Paulína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá specifiky české mentality v liniovém managementu společnosti Česká spořitelna, a.s. V teoretické části jsou definice klíčových slov jako mentalita, národ a kultura, dále je popsán výzkum Geerta Hofstede a jeho výsledky pro Českou republiku a Slovensko. Cílem práce je aplikovat jeho metodiku pro srovnání české a slovenské národní mentality. V závěru práce porovnávám své výsledky s jeho výzkumem.
Keywords: národná kultura; mentalita; národnost; Geert Hofstede; interkultúrny management
Thesis title: Specifics of the National Mentalities in Company´s Management
Author: Palíková, Paulína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Vojtíšek, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor thesis deals with the specifics of Czech and Slovak mentality in the line management of Česká spořitelna, a.s. In the theoretical part, there are definitions of key words such as mentality, nation and culture, as well as Geert Hofstede´s research and his results for Czech Republic and Slovakia. The aim of the thesis is to apply its methodology for comparing the Czech and Slovak national mentality. At the end of the thesis I compare my results with his research.
Keywords: Geert Hofstede; intercultural management; culture; mentality; nationality

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 29. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58832/podrobnosti

Files for download

    Last update: