3D game development in Unity engine

Thesis title: Vývoj 3D her ve frameworku Unity
Author: Kovářík, Stanislav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Ženíšek, Jan
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu 3D hry ve vývojovém prostředí Unity. Tohoto cíle je dosaženo postupným vyložením základních pojmů dané problematiky, následným popsáním vlastností prostředí a práce s ním a na závěr podrobným postupem při vývoji hry. Přínosem této práce je vytvořená uživatelská příručka v češtině, která koresponduje s nejnovější verzí 5.6 prostředí Unity 3D. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část začíná rešerší již hotových prací, tištěných publikací a webových zdrojů zabývajících se tématem vývoje her v Unity. Následně vykládá čtenáři význam důležitých pojmů s vývojem her spojených. Praktická část popisuje jednotlivé prvky, se kterými prostředí pracuje a na příkladu tvoření 3D hry se čtenář dozví, jak spolu tyto prvky komunikují.
Keywords: framework; herní engnige; C#; 3D hra; JavaScript; Unity
Thesis title: 3D game development in Unity engine
Author: Kovářík, Stanislav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Ženíšek, Jan
Opponents: Buchalcevová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose if this bachelors thesis is to create user manual for making 3D games in Unity development environment. This aim is reached by explaining basic terms in game development, explaining enviroments features, how to work with it and guiding trough the proces of game development. This thesis also contributes to the small list of Unity manuals written in Czech language, which are kept up to date with the lastest version 5.6. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part starts with recherche of other sources about the same or similar topics. Then it describes important terms related to game industry. Practical part shows how to manipulate with environment by making a new 3D game using several Unity components.
Keywords: game engine; JavaScript; C#; 3D game; framework; Unity

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2017
Date of submission: 10. 5. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61178/podrobnosti

Files for download

    Last update: