Overview of Incident management tools

Thesis title: Přehled nástrojů pro podporu a řízení incident managementu
Author: Šaman, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Drga, Jaroslav
Opponents: Basl, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na ITIL Incident management a jeho využití. Cílem je definovat Incident management dle rámce ITIL, analyzovat trh s nástroji pro podporu Incident ma-nagement a na základě této analýzy provést vyhodnocení. V teoretické části je popsán Incident management, jeho přínosy a důležité související pojmy, které jsou nezbytné pro porozumění tématu. Zároveň je zde definován podnik, pro který je v praktické části vybírán nástroj. V praktické části je shrnuta analýza trhu nástro-jů pro podporu Incident managementu. Dále je provedeno jejich srovnání s definovanými požadavky a vyhodnoceno, které nástroje jsou nejvhodnější za daných podmínek. Přínosem práce je analýza vybraných nástrojů a jejich vyhodnocení, které čtenáři pomůže při volbě nástroje.
Keywords: ITIL; Incident; ICT služba; Incident management; Ticket; SLA; Nástroj
Thesis title: Overview of Incident management tools
Author: Šaman, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Drga, Jaroslav
Opponents: Basl, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
This assignment is focused on ITIL Incident management and its usage. The objective is to define ITIL Incident management. The next objective is to analyse market with tool to support Incident management. The last objective is to evaluate which tool is the most suitable. Incident management, its benefits and important terms which are necessary for under-standing of the topic are described in theoretical part. Description of the company, for which is the tool picked is also part of theoretical part. Analysis of Incident management tool market is described in practical part. Comparison with the requirements and evalua-tion, which tool is the most suitable is made lastly. The contribution of the thesis is analysis of picked tools and its evaluation, which will help the reader to decide, which tool to pick.
Keywords: ITIL; Incident; ICT service; Incident management; Ticket; SLA; Tool

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 1. 2017
Date of submission: 3. 5. 2017
Date of defense: 14. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60306/podrobnosti

Files for download

    Last update: