Social network monitoring as a service to monitor business environment

Thesis title: Monitoring sociálních sítí jako služba pro sledování okolí podniku
Author: Filip, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jelínek, Ivan
Opponents: Novotný, Ota
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou sociálních sítí pro monitorování okolí podniku. Hlavní cíle práce jsou definování metrik pro sledování okolí podniku na sociálních sítích. Vybrání nástrojů pro sledování okolí podniku na sociálních sítích, které se v současnosti používají a jejich porovnání z hlediska použitelnosti pro podnik. Další cíl je, ukázat možnou zjištěnou informační hodnotu, na příkladu reálných dat z bankovního sektoru v České Republice. Práce je rozdělena na tři části. První část je rešerše literatury, definování základních východisek a definování řešené oblasti. Druhá část se věnuje porovnání používaných nástrojů na trhu. Třetí část práce se zabývá získání dat z reálného světa a prezentace možností, jak získat informace o podniku a jeho okolí. Na základě této práce je možné v podniku posoudit, jestli je vhodné začít analyzovat sociální sítě, jakou službu si pro to vybrat a jaké přínosy se dají očekávat ve firmě.
Keywords: služba; sociální síť; analýza; podnik
Thesis title: Social network monitoring as a service to monitor business environment
Author: Filip, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jelínek, Ivan
Opponents: Novotný, Ota
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is occupied with a social network analysis for company‘s monitoring. The aims are to define metrics for observing the environ of company’s social network and selecting intruments for company’s environ observing at social network. The other aim is to display possible infromational value at real datas example of banking sector in the Czech Republic. The thesis is divided into three parts. The first part is a literature research, defining of starting points and discussed area. The second part is engaged with comparing of used instruments at the market. The third part is occupied with a „real world“ datas’ acquiring and presentation of ways of gaining information about the company and its environ. Building on this it is possible to consider if it is appropriate to analyse social networks, which of the services choose and what contributions expect.
Keywords: company; social site; service; analysis

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 2. 2017
Date of submission: 13. 12. 2017
Date of defense: 23. 1. 2018
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60970/podrobnosti

Files for download

    Last update: