Marketing analysis of in-store tastings of Orion Ateliér from Nestlé

Thesis title: Marketingová analýza in-store ochutnávek značky Orion Ateliér společnosti Nestlé
Author: Kománková, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Presslová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit význam ochutnávkových akcí v místě prodeje, posoudit jejich efektivitu a identifikovat možnosti zvýšení jejich efektivity. Teoretická část vysvětluje základní pojmy z oblasti marketingové komunikace se zaměřením na podporu prodeje, dále se zabývá chováním spotřebitele, zejména nákupním rozhodováním. V praktické části lze nalézt výsledky analýzy ochutnávek nové čokolády Orion Ateliér společnosti Nestlé. Dotazníkové šetření zjišťovalo, co motivovalo spotřebitele k ochutnání produktu a k jeho následné koupi a co je od koupě odradilo. Byly také zkoumány rozdíly nákupního chování zákazníků z hlediska místa prodeje a pohlaví. Toto dotazníkové šetření potvrdilo, že ochutnávky dokážou přesvědčit spotřebitele ke koupi.
Keywords: In-store marketing; Ochutnávky; Podpora prodeje; Chování spotřebitele; Marketingová komunikace
Thesis title: Marketing analysis of in-store tastings of Orion Ateliér from Nestlé
Author: Kománková, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Presslová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the importance of in-store tastings, to assess their effectiveness and identify opportunities to increase their efficiency. The theoretical part explains the key concepts of marketing communication, focusing on sales promotion. Furthermore, the author is concerned with consumer behaviour, especially purchase decisions. In the practical part, there are results of the analysis of tastings of new chocolate Orion Ateliér from Nestlé. The questionnaire survey analysed consumer motivation to taste and buy the product or what discouraged consumers from purchasing it. Differences in consumer shopping behaviour with respect to point of sale and gender were examined too. The questionnaire survey confirms that tastings can persuade customers to purchase the product.
Keywords: Sales promotion; In-store marketing; Consumer behaviour; Tastings; Marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 4. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57447/podrobnosti

Files for download

    Last update: