Analysis of the marketing communications and image of Ferrino company on the Czech market

Thesis title: Analýza marketingových komunikací a image společnosti Ferrino na českém trhu
Author: Cichý, Jiří
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Nýdrle, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou image značky výrobce outdoorového vybavení. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti marketingu: značka, firemní identita, image značky marketingové a komerční komunikace a v neposlední řadě marketingový mix. Praktická část se zabývá analýzou současné image společnosti Ferrino na českém trhu z pohledu stávajících zákazníků. Kromě analýzy image značky práce dále obsahuje zhodnocení současných marketingových aktivit firmy v online prostředí. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem na značku nahlíží cílová skupina společnosti. Druhým cílem této diplomové práce je zhodnocení efektivity a účinnosti stávajících online činností a navržení případných doporučení do budoucnosti.
Keywords: mediální strategie; marketingové komunikace; komerční komunikace; UX analýza; SNS strategie; značka; image
Thesis title: Analysis of the marketing communications and image of Ferrino company on the Czech market
Author: Cichý, Jiří
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Nýdrle, Pavla
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the brand image analysis of outdoor equipment manufacturer. Theoretical part offers explanation of marketing fundamental terms: brand, corporate identity, brand image, marketing & commercial communications and marketing mix. Practical part deals with the analysis of Ferrino's current brand image on the Czech market from the perspective of its prevailing customers. Besides the brand image analysis, the diploma thesis contains assessment of company's contemporary marketing activities in the digital world. The objective of the thesis is to ascertain the manner of how company's target group views the brand image. Furthermore, secondary objective focuses on assessment of efficiency of current online activities implemented by Ferrino and proposal of potential recommendations for future.
Keywords: UX analysis; SNS strategy; brand; image; commercial communications; media strategy; marketing communications

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 2. 2016
Date of submission: 15. 12. 2016
Date of defense: 30. 5. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56096/podrobnosti

Files for download

    Last update: