Marketing strategy of Museum of Decorative Arts in Prague

Thesis title: Marketingová strategie Uměleckoprůmyslového muzea v Praze
Author: Hlaváčková, Karla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Meiserová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingem příspěvkových organizací státu. V první, teoretické části se zaměřuje na teorii marketingu státní příspěvkové muzejní organizace a popis marketingových specifik spojených s touto právní formou. Je uveden zákonný rámec příspěvkových organizací a muzejních institucí. Tato část práce také uvádí argumenty pro podporu kulturních organizací. Cílem praktické části je popsat tvorbu marketingové strategie Uměleckoprůmyslového muzea. Důraz je kladen na marketingový mix přizpůsobený specifickému segmentu, studentům. V rámci těchto kapitol byl proveden kvalitativní výzkum pomocí strukturovaných rozhovorů vedených se zástupci segmentu studentů.
Keywords: marketing muzeí; příspěvková organizace; marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of Museum of Decorative Arts in Prague
Author: Hlaváčková, Karla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Meiserová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis concerns itself with marketing of state funded organizations (SFO). Firstly, in the theoretical part, it focuses on the theory of SFO marketing and the description of the specifics related to its legal form. It states the legal framework of the SFO and museum institutions. This section of the thesis also presents arguments in favour of supporting the cultural organizations. The aim of the practical part of the thesis is to describe the development of marketing strategy of Museum of Decorative Arts in Prague. The emphasis is put on the marketing mix tailor-made for a specific segment, students. A qualitative research using structured interviews with a focused sample of students has also been conducted for this section of the thesis.
Keywords: state funded organiztion; museum marketing; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 4. 2016
Date of submission: 1. 4. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57468/podrobnosti

Files for download

    Last update: