Applying digital marketing for start-up development

Thesis title: Aplikace digitálního marketingu pro rozvoj start-upu
Author: Zadáková, Diana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Čermáková, Senta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnována digitálnímu marketingu s jeho následným využitím pro rozvoj nového fitness portálu ClassPoint.cz. Teoretická část pojednává o internetovém, respektive digitálním marketingu a jeho vlivu na marketingovou strategii a taktiku. Práce se zaměřuje na online komunikaci, která v důsledku masivního využívání Internetu a digitálních technologií vytvořila samostatný komunikační mix. V práci jsou charakterizovány její jednotlivé nástroje (reklama, PR, podpora prodeje, direct marketing) a vyhodnoceny jejich přínosy pro podnik. Praktická část pojednává o využití obsahového marketingu a PR na sociálních sítích pro rozvoj start-upu ClassPoint.cz s cílem zvýšení jeho návštěvnosti a rozšíření jeho povědomí mezi lidmi. V závěru práce vyhodnocuje naplnění cílů pomocí nástroje Google Analytics a poskytuje doporučení pro další směr rozvoje portálu.
Keywords: PR na sociálních sítích; SEO; Digitální marketing; Online komunikace
Thesis title: Applying digital marketing for start-up development
Author: Zadáková, Diana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Čermáková, Senta
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis is devoted to digital marketing and its use for the development of a new fitness portal ClassPoint.cz. The theoretical part deals with internet marketing, or digital marketing and its influence on marketing strategy and tactics. The work focuses on online communication, which, due to massive use of the Internet and digital technology, has created a separate communication mix. The work deals with all online communication tools (advertising, PR, sales promotion, direct marketing) and evaluates its benefits for the company. The practical part describes application of content marketing and PR in social media for the development of the start-up ClassPoint.cz. Two main targets were to increase on-line traffic for the portal and to broaden awareness among population. In the conclusion chapter the fulfillment of the goals using Google Analytics is discussed and recommendations for the future direction of the development of the portal are outlined.
Keywords: PR in social media; Online communication; Digital marketing; SEO

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 3. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57135/podrobnosti

Files for download

    Last update: