Marketing importance of company’s CSR politics for young generation in Czech Recpublic

Thesis title: Marketingový význam CSR politiky firem pro mladé lidi v CR
Author: Gibalenko, Tetiana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce probírá a vysvětluje pojem společenské odpovědnosti firem (CSR), její vliv na všechny elementy trhu. Na základě literatury ukáže tato práce vztah mezi marketingem a existujícími variantami udržitelných aktivit. Pomocí pozorování a analýzy, diplomová práce ukáže, zda existence CSR strategie, politiky nebo programů ve firmách z určitých oborů, budou vzaty v potaz během nákupního rozhodování. A zda si mladá generace Čechů uvědomuje, vnímá a požaduje odpovědné chování od podniků.
Keywords: CSR; reklama; marketing; Společenská odpovědnost firem; generace Y; udržitelnost
Thesis title: Marketing importance of company’s CSR politics for young generation in Czech Recpublic
Author: Gibalenko, Tetiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis explores and explain the consept of corporat social responsibility (CSR) and it is influens on all market players. Based od literature overview this work will show the connection between marketing and existing variations of sustainability activities. Throught observation and analysis the thesis will show if the existence of CSR strategy, politics or programs in the companies, from certain fields and areas, will be take into consideration during buying decision. If young generation of Czech people realize, react or expect firms have it and apply into their practise.
Keywords: sustainability ; advertising; generation Y; marketing; Corporate social responsibility

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2016
Date of submission: 20. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59849/podrobnosti

Files for download

    Last update: