Marketing strategy possibilities in a selected field

Thesis title: Možnosti marketingové strategie ve vybrané oblasti
Author: Radimerský, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá možnostmi marketingové strategie ve vybrané oblasti, kterou je trh se sportovní obuví a oblečením. Jejím hlavním cílem je analyzovat a zhodnotit marketingovou strategii svou leaderů v této oblasti - Adidas a Nike a na základě této analýzy s promítnutím specifik českého trhu vytvořit návrh marketingové strategie pro společnost nově vstupující do odvětví. Teoreticko-metodologická část shrnuje dosavadní poznatky k problematice marketingu, definuje základní pojmy a popisuje metodiku využitou pro vypracování. Praktická část se věnuje konkrétním značkám, nastínění jejich tržní pozice a analýze marketingového mixu. Dále zkoumá vnímání značek a marketingových mixů mezi spotřebiteli s využitím dat z MML-TGI a vlastního dotazníkového šetření. V závěru jsou komplexně zhodnoceny marketingové strategie obou značek a na základě tohoto zhodnocení je s inspirací získanou z analýzy primárních dat vytvořen návrh marketingové strategie pro novou společnost.
Keywords: vnímání značky; marketingový mix; marketingová strategie; MML-TGI
Thesis title: Marketing strategy possibilities in a selected field
Author: Radimerský, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kolouchová, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the possibilities of marketing strategy in the selected area, which is the sports shoes and apparel market. Its main objective is to analyze and evaluate the marketing strategy of two leaders of the market - Adidas and Nike, and based on this analysis, with the projection of the specifics of Czech market, to develop a marketing strategy proposal for the company newly entering the market. The theoretical-methodological part summarizes the current knowledge of marketing, defines the basic concepts and describes the methodology used for the elaboration. The practical part deals with specific brands, outlines their market position and analyzes the marketing mix. It also explores brand perception and marketing mix among Czech consumers using MML-TGI data and its own questionnaire survey. At the end, the marketing strategies of both brands are thoroughly evaluated and based on this assessment, with inspiration from the primary data analysis, a marketing strategy for the new company is created.
Keywords: MML-TGI; brand perception; marketing mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 21. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60885/podrobnosti

Files for download

    Last update: