The possibilities of the concept of corporate social responsibility and its using from the perspective of the smaller company

Thesis title: Možnosti konceptu společenské odpovědnosti firem a jeho užití z pohledu menší společnosti
Author: Žabová, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na CSR (Corporate social responsibility) neboli koncept společenské odpovědnosti firem, možnosti tohoto přístupu, které prostředí trhu nabízí a jeho užití, a to především z pohledu menší firmy. Cílem práce je na základě analýz vnímání a možností společenské odpovědnosti navrhnout postup pro její uplatnění ve firmě Bisport s. r. o., která se orientuje primárně na půjčování lodí, ale i další související služby podél řeky Sázavy. K naplnění uvedeného cíle posloužila rešerše literatury a dalších sekundárních zdrojů, vlastní analýza vnímání společenské odpovědnosti spotřebiteli na základě dat MML-TGI dostupných na VŠE a dále pak informace z interních zdrojů společnosti Bisport s. r. o., ve které několikátým rokem pracuji.
Keywords: MML-TGI; Společenská odpovědnost firem; CSR (Corporate social responsibility)
Thesis title: The possibilities of the concept of corporate social responsibility and its using from the perspective of the smaller company
Author: Žabová, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on CSR (corporate social responsibility), the possibilities of this approach, which are offered by the market and its using particularly from the perspective of the smaller companies. The aim of this diploma thesis is to propose a procedure for CSR application in a company Bisport s. r. o., which focuses primarily on boats renting, as well as other related services along the river Sázava based on analyzes of perception and the possibility of social responsibility. To accomplish this objective is using research of the literature and other secondary sources, the own analysis of the perception of the social responsibility consumers based on data MML-TGI available at the University, and then the information from internal company sources of Bisport s. r. o., where I work some years.
Keywords: Corporate social responsibility; MML-TGI; CSR

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2016
Date of submission: 5. 5. 2017
Date of defense: 14. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58928/podrobnosti

Files for download

    Last update: