Product Placement in Audiovisual Creation with Application on Stream.cz

Thesis title: Product placement v audiovizuální tvorbě s aplikací na Stream.cz
Author: Henzlová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma Product placement v audiovizuální tvorbě s aplikací na Stream.cz popisuje, pozoruje a porovnává použití product placementu v klasické a internetové televizi. Jako zástupce internetové televize je zvolen Stream.cz, kde je na konkrétním vybraném pořadu podrobně pozorováno zpracování a zhodnocena úspěšnost umístění produktu. Cílem práce je za pomoci výše zmíněných empirických i obecně teoretických metod posoudit, zda je internetová televize vhodným místem pro product placement a alespoň rovnocenným partnerem klasických televizí. Práce může sloužit jako materiál pro firmy, které uvažují o product placementu a hledají nové možnosti a alternativy. V této práci je také obsaženo závěrečné doporučení pro tvorbu product placementu.
Keywords: product placement; audiovizuální tvorba; televize; Stream.cz
Thesis title: Product Placement in Audiovisual Creation with Application on Stream.cz
Author: Henzlová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor Thesis on the topic of Product Placement in Audiovisual Creation with Application on Stream.cz describes, observes and compares the usage of product placement in conventional and online television. As a representative of the online television, Stream.cz has been chosen and on its own specific show processing of product placement was observed and evaluated. The aim of this Thesis is to gauge, by using Empirical and general theoretical methods, whether an online TV is a suitable place for product placement and at least an equal competitor of the conventional advertisers. This thesis can serve as a background for companies that are thinking about implementing product placement for their marketing purposes and looking for new possibilities. This Bachelor thesis contains as well the final recommendation for implementing of product placement.
Keywords: television; Stream.cz; product placement; audiovisual creation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2016
Date of submission: 12. 5. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58029/podrobnosti

Files for download

    Last update: