International franchising in museums

Thesis title: Mezinárodní franchising v oblasti muzeí
Author: Hostonská, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Janištinová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zkoumání nejdůležitějších přínosů, které mezinárodní muzeum franchising přináší, odhalení problémů s ním spojených a stanovení podmínek, které jsou nutné dodržet, aby proces zakládání a následný provoz nového muzea byl trvale udržitelný a neohrozil již stávající instituce. Součástí práce je analýza již zavedených franchisových sítí muzeí Solomon R. Guggenheima a Louvre, na základě které, jsou výše popsané cíle zjišťovány. Dílčími cíli práce je určení znaků muzeí, pro která je zavedení strategie mezinárodního franchisingu vhodná a stanovení podmínek, které musí být splněny, aby pobočka muzea mohla hrát roli v revitalizaci regionu s ohledem na to, že se může jednat o jeden z možných přínosů zavedení pobočky
Keywords: muzeum Louvre; Guggenheimovo muzeum; mezinárodní spolupráce; muzeum franchising; muzejní sbírky
Thesis title: International franchising in museums
Author: Hostonská, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Prokůpek, Marek
Opponents: Janištinová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyze the most important benefits of the international museum franchising, detection of problems associated with it and the conditions that are necessary the process of setting up and subsequent operation of the new museum was sustainable and not put into risk already existing institutions. The thesis contains an analysis of established franchising network of Solomon R. Guggenheim Museum and the Louvre, based on which the objectives above-described are determinated. The objectives of the thesis are also to identify the features of the museums for which the establishment of an international franchise strategy is appropriate and to determinate the conditions that must be accomplished for the museum branch to play the role in urban regeneration, considering that this may be one of the possible benefits of establishing a branch.
Keywords: museum collections; Louvre Museum; international cooperation; Museum franchising; Solomon R. Guggenheim Museum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2017
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 19. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60678/podrobnosti

Files for download

    Last update: