Analysis of factors that predict crowdfunding campaign to be successful / unsuccessful

Thesis title: Analýza faktorů predikující úspěšnost / neúspěšnost crowdfundingové kampaně
Author: Dang Dinh, Tu
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá způsobem financování projektu za pomocí online peněžní sbírky - crowdfunding. Jedná se o moderní metodu financování, která na území České republiky zažívá v posledních letech velký rozkvět. V práci je představen samotný pojem crowdfunding, jeho rozčlenění na jednotlivé modely, dále se práce zabývá historií a možným příčinám vzniku takového to způsobu financování projektů. Abychom získali finanční prostředky tímto způsobem, je v prvé řadě nutné si vytvořit správnou crowdfundingovou kampaň. V praktické části jsou zanalyzovány odpovědi autorů celkem čtyř již proběhlých crowdfundingových kampaní a na základě jejich zkušeností s tímto druhem financování, jsou zde představeny faktory, jež mají za následek úspěšnost / neúspěšnost kampaně.
Keywords: Crowdcube; GoFundMe; přispěvovatel; kampaň; Zonky; Kickstarter; Crowdfunding
Thesis title: Analysis of factors that predict crowdfunding campaign to be successful / unsuccessful
Author: Dang Dinh, Tu
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the way of financing projects using the online money raising - crowdfunding. This is a modern method of financing, which in the Czech Republic has been experiencing great prosperity in recent years. In this work there is an explanation of the concept of crowdfunding, description of crowdfunding models, its history and possible causes. In order to raise money by using crowdfunding, it is necessary to create the right crowdfunding campaign. The practical part of thesis is about analyzing 4 crowdfunding campaigns using questions that has been answered by campaigns authors. Based on their answers and their experience with this type of financing, there are factors that predict crowdfunding campaign to be successful / unsuccessful.
Keywords: Crowdfunding; backer; GoFundMe; Kickstarter; campaign; Crowdcube; Zonky

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2016
Date of submission: 1. 5. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59774/podrobnosti

Files for download

    Last update: