Marketing activities of music band

Thesis title: Marketingové aktivity hudební kapely
Author: Fantová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Ťoukálek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je rozdělena na část praktickou a teoretickou. Jejím cílem je analýza marketingových aktivit kapely TEREZA FANTOVÁ & STAFF, interpretace výsledků a následné návrhy vlastního řešení. V teoretické části popisuji metody a nástroje, pomocí kterých jsou zpracována data pro analýzu, objevuje se v ní i základní pilíř marketingu, kterým je marketingový mix. V části praktické představuji kapelu, její současné marketingové aktivity a jejich úspěšnost na základě provedeného výzkumu. Hlavními přínosy této práce jsou konkrétní výsledky, ze kterých vyvozuji návrhy na zlepšení a s ohledem na ně i náměty na nové marketingové aktivity.
Keywords: marketing; služby; marketingový mix; hudba; kapela
Thesis title: Marketing activities of music band
Author: Fantová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Ťoukálek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is divided into practical and theoretical part. Its aim is the analysis of the marketing activities of the band TEREZA FANTOVÁ & STAFF, the interpretation of the results and subsequent suggestions of the own solution. In the theoretical part I describe the methods and tools, by which I processed the data for the analysis, it also presents the basic pillar of marketing, which is the marketing mix. In practical part I introduced the band, its current marketing activities and their success on the basis of research. The main benefits of this thesis are the concrete results, from which I drew suggestions for improvement and, with regard to them, suggestions for new marketing activities.
Keywords: marketing mix; music; marketing; music band; services

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 2. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/56585/podrobnosti

Files for download

    Last update: