Employer branding in its analysis in the particular company

Thesis title: Budování značky zaměstnavatele a její analýza ve vybrané společnosti
Author: Dáňová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Němec, Otakar
Opponents: Malafová, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřená na analýzu budování značky zaměstnavatele ve společnosti Heineken Česká republika. Cílem teoretické části je na základě zahraniční i české odborné literatury a tematických článků shrnout a popsat hlavní pojmy a přístupy týkající se problematiky budování značky zaměstnavatele. Praktická část bude zaměřena na analýzu employer brandingu ve společnosti Heineken Česká republika. Informace o budování značky zaměstnavatele ve společnosti budou zjišťovány prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů s jednotlivými důležitými aktéry společnosti, kteří hrají zásadní roli ve vytváření značky zaměstnavatele prostřednictvím interně i externě zaměřených aktivit. Závěrem bude vyhodnocení této problematiky, identifikace nedostatků a příležitostí a následné doporučení možných kroků ke zlepšení.
Keywords: budování značky zaměstnavatele; employer branding; teorie značky; personální marketing
Thesis title: Employer branding in its analysis in the particular company
Author: Dáňová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Němec, Otakar
Opponents: Malafová, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis is focused on employer branding in the company the Heineken Czech Republic. The aim of the theoretical part is to summarize and describe the main concepts and approaches concerning the employer branding on the basis of foreign and Czech scientific literature and thematic articles. The practical part will be focused on employer branding analysis at the Heineken Czech Republic. Information on building an employer's brand in the company will be identified through questionnaire survey and interviews with key actors in the company who play a vital role in creating an employer brand through both in-house and outsourced activities. Finally, I evaluate the issue of the employer branding in particular company, identify shortcomings and opportunities and at the and suggest few recommendations and possible steps to improve.
Keywords: HR marketing; theory of brand; employer branding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2016
Date of submission: 2. 5. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60105/podrobnosti

Files for download

    Last update: