YouTube as a marketing tool

Thesis title: YouTube jako nástroj marketingu
Author: Dobeš, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Přestože YouTube vznikl teprve v roce 2005, stal se jedničkou ve svém oboru. Od svého založení ho navštívila už více než miliarda lidí z celého světa, kteří v současnosti nahrávají každou minutu přes 300 hodin videí a každý den zhlédnou přibližně 5 miliard videí. Během několika let se z něj stal celosvětově významný fenomén, který má přesah do mnoha oblastí. Jednou z těchto oblastí je marketing. Cílem této práce je prozkoumat YouTube jako marketingový nástroj a s využitím rešerše sekundárních zdrojů a rozhovorů s experty vytvořit ucelený informační základ, který pomůže manažerům a marketérům s orientací v oblasti YouTube a ukáže jim základní best practice této oblasti.
Keywords: marketing; YouTube; online marketing; digitální marketing
Thesis title: YouTube as a marketing tool
Author: Dobeš, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Although YouTube wasn't created until 2005, it became a leader in its field. It was visited by more than a billion people from all around the world which nowadays upload over 300 hours of videos every minute and watch about 5 million videos every day. Within a few years, it has become a world-wide phenomenon that has overlapped into many areas. One of these areas is marketing. The goal of this thesis is to explore YouTube as a marketing tool and use secondary resource research and expert interviews to create a comprehensive information base to help managers and marketers with comprehension of the YouTube landscape and show them best practice in the area.
Keywords: online marketing; marketing; YouTube; digital marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2016
Date of submission: 20. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59694/podrobnosti

Files for download

    Last update: