Phenomenon of first name in marketing campaign

Thesis title: Fenomén křestního jména v marketingové kampani
Author: Lukáš, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Barczay, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Personalizace získává na významu v marketingových kampaních a je to zajímavý trend pro společnosti a jejich marketingové kampaně. Cílem bakalářské práce na téma Fenomén křestního jména v marketingové kampani je analýza komunikačních kampaní založených na křestních jménech. Teoreticko-metodologická část je věnována tématu cíleného marketingu a personalizace za využití křestního jména a metodologie kvantitavního výzkumu kampaně My jsme City, kdo jsi ty?. Praktická část je věnována analýze marketingové kampaně My jsme City, kdo jsi ty? a její komparaci v provedení s kampaněmi značek Coca-Cola, Nutella a Starbucks.
Keywords: marketingová kampaň; personalizace; křestní jméno
Thesis title: Phenomenon of first name in marketing campaign
Author: Lukáš, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Barczay, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Personalization gains importance in marketing campaigns and is an interesting trend for companies and their marketing campaigns. The goal of the bachelor thesis Phenomenon of first name in marketing campaign is the analysis of communication campaigns based on the first names. The theoretical and methodological part is devoted to the topic of targeted marketing and personalization using the first name and methodology of the quantitative research of the campaign We Are City, Who Are You?. The practical part is devoted to the marketing campaign analysis We are City, who are you? and its comparison with Coca-Cola, Nutella and Starbucks approach to using first names.
Keywords: first name; marketing campaign; personalization

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 19. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59081/podrobnosti

Files for download

    Last update: