Body image and it’s use in marketing communication on social media

Thesis title: Body image a jeho využitie v marketingovej komunikácií na sociálnych sieťach
Author: Poláková, Adriana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Krupiková, Michaela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
V dnešnej dobe je na ľudí vyvíjaný tlak, aby za každých okolností vyzerali dokonale. Z reklám, médií a čím ďalej intenzívnejšie aj zo sociálnych sietí je predostieraný ideálny body image, prototyp krásy, za ktorým sa ženie čoraz viac ľudí. Hlavným cieľom tejto práce je zistiť dopad vnímania body image na nákupné rozhodovanie spotrebiteľov. Zameranie tejto práce je na mladú generáciu, na ktorú vo veľmi veľkej miere, nie len v rámci socializácie, pôsobia moderné technológie. Preto je vedľajším cieľom práce aj potvrdiť vplyv sociálnych sietí na vnímanie ideálu krásy, a jeho prezentáciu modelkami a celebritami v reklamných kampaniach. V teoretickej časti je základné oboznámenie s marketingovou komunikáciou, pod ktorú spadajú aj sociálne siete. Taktiež je priblížený pojem body image a spotrebné správanie. V praktickej časti je výskum uskutočnený kvantitatívne pomocou sekundárneho a primárneho výskumu. Kvalitatívny výskum je spracovaný cez interview.
Keywords: médiá; marketingová komunikácia; body image; sociálne siete
Thesis title: Body image a jeho využití v marketingový komunikaci na sociálních sítích
Author: Poláková, Adriana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Krupiková, Michaela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
V dnešní době je na lidi vyvíjen tlak, aby za všech okolností vypadaly dokonale. Z reklam, médií a čím dál intenzivněji i ze sociálních sítí je předkládán ideální body image, prototyp krásy, za kterým se žene stále více lidí. Hlavním cílem této práce je zjistit dopad vnímání body image na nákupní rozhodování spotřebitelů. Zaměření této práce je na mladou generaci, na kterou ve velmi velké míře, nejen v rámci socializace, působí moderní technologie. Proto je vedlejším cílem práce i potvrdit vliv sociálních sítí na vnímání ideálu krásy, a jeho prezentaci modelkami a celebritami v reklamních kampaních. V teoretické části je základní seznámení s marketingovou komunikací, pod kterou spadají i sociální sítě. Také je přiblížen pojem body image a spotřební chování. V praktické části je výzkum prováděný kvantitativně pomocí sekundárního a primárního výzkumu. Kvalitativní výzkum je zpracován přes interview.
Keywords: marketingová komunikace; body image; média; sociální síte
Thesis title: Body image and it’s use in marketing communication on social media
Author: Poláková, Adriana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Krupiková, Michaela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
In modern society is developed pressure, to look perfect in any circumstances. In advertisements, media, and now much more often in social media is presented ideal body image, protopyte of beaty, that many people chase. Mail goal of this thesis is to ascertain dependency of body image on customers shopping behavior. This thesis is focused on young generation, that is in great extent affected, not just in socialization, by modern technology. That is why additional goal of this thesis is to confirm effect of social media on perception of the ideal of beaty and its presentation by models and celebrities in ad campaign. In theoretical part is background knowledge of marketing communication, which includes social media. Also desribed body image and consumer´s behaviour. In practical part is quantitative research done by secondary and primary research. Qualitative research is processed through semistructured interview.
Keywords: marketing communication; social media; body image; media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2016
Date of submission: 14. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59038/podrobnosti

Files for download

    Last update: