Evaluation of the Communication on Social Networks of Selected Titles of the Company Economia

Thesis title: Porovnání komunikace na sociálních sítích vybraných titulů společnosti Economia
Author: Pokorná, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Ischia, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Obsahem této bakalářské práce je charakteristika sociálních médií a sociálních sítí a následná analýza komunikace na sociálních sítích titulů Hospodářské noviny, Respekt a Ekonom, které spadají pod společnost Economia. Cílem práce je analyzovat komunikaci na sociálních sítích jednotlivých titulů, komparovat jednotlivé tituly na vybraných sociálních sítích a dospět k doporučení pro dané tituly. Sekundárním cílem této bakalářské práce je zmapovat situaci na poli sociálních sítí a nastínit postup pro firmy při analýze komunikace na sociálních sítích či při porovnání komunikace s konkurencí. V praktické části bude využit nástroj Socialbakers Analytics pro komparaci titulů, dále Google Analytics, Facebook Insights a bude využito dotazníkové šetření mezi fanoušky jednotlivých titulů a širokou veřejností.
Keywords: Facebook; Sociální média; marketingová komunikace; Sociální sítě
Thesis title: Evaluation of the Communication on Social Networks of Selected Titles of the Company Economia
Author: Pokorná, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Ischia, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The content of the thesis is a description of social media and social networks and the following analysis of communication on social networks for titles Hospodářské noviny, Respekt and Ekonom which belong to company called Economia. The main goal of this thesis is to analyze and to compare the communication on social networks of each title and come up with a recommendation for the titles. The secondary goal of this thesis is to map the situation of social networks and propose the procedure for companies which want to analyze the communication on social networks or compare their communication with competitors. In the practical part, there will be used Socialbakers Analytics tool for analyzing the communication, as well as Google Analytics and Facebook Insights. There will be also used a questionnaire survey among fans of titles and public.
Keywords: Facebook; Social Networks; Marketing comunication; Social Media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2016
Date of submission: 1. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/57866/podrobnosti

Files for download

    Last update: