Use of social media in recruitment

Thesis title: Využití sociálních sítí v náboru zaměstnanců
Author: Burgár, Stanislav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Němec, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o faktorech měnící trh práce a jednotlivých sociálních sítích ve vztahu na nábor zaměstnanců. Následně zkoumá možnosti sociálních sítí, jako je značka zaměstnavatele, vyhledávání pomocí sítí, nástroje inzerce a plán integrace sociálních sítí do firmy v souladu s její strategií. Shromážděná data jsou porovnána s vypracovanou analýzou zaměstnanosti, která zobrazuje přehled vývoje a současného stavu zaměstnanosti ve firmě a je zkoumána využitelnost sociálních sítí pro společnost Severomoravské vodovody a kanalizace a.s. v Ostravě. Následně je vypracovaný návrh pro využití sociálních sítí jak pro nábor zaměstnanců, tak budování značky zaměstnavatele. V závěru práce je navržená implementace sociálních sítí pro společnost Severomoravské vodovody a kanalizace a.s.
Keywords: sociální sítě ; možnosti sociálních sítí; značka zaměstnavatele; nábor zaměstnanců
Thesis title: Use of social media in recruitment
Author: Burgár, Stanislav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Marek
Opponents: Němec, Otakar
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis discusses factores influencing a labour market and provides a descriptions of social medias. Afterwards it explores social media opportunities, such as employer branding, sourcing, advertising tools and social media implementation procedure planning in accordance with a company strategy. Gathered data are compared with an emplyoment analysis, which offers a overview of a development and current situation in the company. The thesis researches the applicability of social media in the company Severomoravské vodovody a kanalizace a.s. in Ostrava. Afterwards a plan is made for a utilization of social media for recruitment as well as for employer branding. In the end of the work is proposal for social media implementation in the company Severomoravské vodovody a kanalizace a.s.
Keywords: social medias possibilities; employer branding; recruitment; social media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2015
Date of submission: 10. 5. 2017
Date of defense: 14. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/54999/podrobnosti

Files for download

    Last update: