Building a brand loyalty program for Deers Jewellery

Thesis title: Budování věrnostního programu značky Jelení šperky
Author: Buchtová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je vytvořit věrnostní program pro značku Jelení šperky. Jedná se o českého výrobce, který ručně vyrábí designovou bižuterii. Návrh bude vyplývat z dat získaných pomocí hloubkových kvalitativních rozhovorů a kvantitativního dotazníku mezi zákazníky Jeleních šperků. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část definuje pojem podpora prodeje a zabývá se jejími nástroji, převážně pak problematikou věrnostních programů a loajalitou zákazníků. V praktické části je představena značka Jelení šperky a provedeno dotazníkové šetření, které zjistilo, kdo jsou zákaznice Jeleních šperků a jak vnímají existenci věrnostních klubů Praktická část rovněž obsahuje návrh samotného věrnostního programu pro značku Jelení šperky.
Keywords: loajalita; věrnostní program; podpora prodeje; marketingový komunikační mix
Thesis title: Building a brand loyalty program for Deers Jewellery
Author: Buchtová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kolouchová, Daniela
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the work is to create a loyalty program for Deers Jewellery. Deers Jewellery is a Czech brand producing handmade design jewellery. The proposal loyalty program of will be based on data obtained through in-depth qualitative interviews and a quantitative questionnaire responded by Deers Jewellery customers. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the concept of sales promotion and deals with its tools, namely with loyalty programs and customer loyalty. In the practical part, I will introduce the Deers Jewellery brand and carry out questionnaire survey to find out, who are the customers and how do they perceive the existence of loyalty clubs. The practical part also includes the proposal of the Deers Jewellery loyalty program.
Keywords: Marketing communication mix; loyalty; loyalty program; sales promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2017
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 19. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60447/podrobnosti

Files for download

    Last update: