Comparison of the Influence of Advertising on Consumer Behavior of selected Groups of Czechs and Vietnamese

Thesis title: Porovnání vlivu reklamy na vybranou skupinu Čechů a Vietnamců
Author: Maiová, Thu Hang
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Phung, Nghia
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá porovnáním vlivů reklamy na spotřební chování cílových skupin, a to konkrétně mladé generace Čechů a Vietnamců žijících na území České republiky. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje definování pojmů týkajících se marketingu, reklamy, spotřebního chování a faktorů, které ho ovlivňují. Praktická část obsahuje charakteristiku cílových skupin a vyhodnocení výsledků online dotazníkového šetření. V závěru práce jsou interpretované výsledky dotazníku s důrazem na porovnání českých a vietnamských spotřebitelů.
Keywords: Vietnamci; Spotřební chování; Reklama; Češi; Spotřebitel
Thesis title: Comparison of the Influence of Advertising on Consumer Behavior of selected Groups of Czechs and Vietnamese
Author: Maiová, Thu Hang
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Phung, Nghia
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the comparison of the influence of advertisement on consumer behavior of selected groups, specifically the younger generation of Czechs and Vietnamese living in the Czech republic. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part is devoted to defining terms used in marketing, advertising, consumer behavior and factors by which the consumer behavior is influenced. The practical part contains the characteristics of the selected groups and the evaluation of the online survey. The conclusion of this thesis gives the interpretation of the survey results focusing on the comparison of Czech and Vietnamese consumers.
Keywords: Vietnamese; Czechs; Advertisement; Consumer Behavior; Consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 1. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59711/podrobnosti

Files for download

    Last update: