From Apartheid to Democracy: A Case Study of Education in Post-Apartheid South Africa

Thesis title: From Apartheid to Democracy: A Case Study of Education in Post-Apartheid South Africa
Author: Ammu, Naga Sailaja
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Frömmel, Tomáš
Opponents: Chytilová, Helena
Thesis language: English
Abstract:
This thesis examines the role of education age gender years of education area of living and race in the income earned by citizens of South Africa. The aim of this is to analyse how the income earned is different for the various races present in South Africa. The methods used to analyse these phenomenons are by using STATA and running a linear regression model to prove the hypothesis: that black Africans earn much less than the white race due to the level of education and the past history which has always treated the blacks as inferiors. By regressing models it was discovered that the blacks earn much less than the other races that are in South Africa and especially the females. The information presented in this paper can be useful to future researchers NGOs in South Africa or the ones helping to make things better in that nation.
Keywords: Whites; Blacks; Income; Inequality; Apartheid
Thesis title: From Apartheid to Democracy: A Case Study of Education in South Africa
Author: Ammu, Naga Sailaja
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Frömmel, Tomáš
Opponents: Chytilová, Helena
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce zkoumá úlohu vzdělání, věku, pohlaví, vzdělání, životní oblasti a rasy v příjmech získaných občany Jihoafrické republiky. Cílem je analyzovat, jaký je rozdíl mezi různými rasami v Jihoafrické republice. Metody, které se používají k analýze těchto jevů, jsou pomocí metody STATA a běhání modelu lineární regrese, aby se dokázala hypotéza: že černí Afričané vydělávají mnohem méně než bílá rasa kvůli úrovni vzdělání a minulosti, která vždy ošetřovala černé jako podřízené . Při regresních modelech bylo zjištěno, že černoši vydělávají mnohem méně než ostatní rasy, které jsou v Jihoafrické republice, a zejména ženy. Informace uvedené v tomto dokumentu mohou být užitečné pro budoucí výzkumníky, nevládní organizace v Jihoafrické republice nebo ty, které pomáhají dělat věci lépe v tomto národě.
Keywords: Apartheid; Whites; Inequality; Blacks; Income

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Economics
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2017
Date of submission: 12. 5. 2017
Date of defense: 8. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61157/podrobnosti

Files for download

    Last update: