A visual style of a cultural project focusing on music festivals Rock for People and Prague Spring

Thesis title: Vizuální styl kulturního projektu se zaměřením na hudební festivaly Rock for People a Pražské jaro
Author: Kloučková, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Prokůpek, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá pojmem Corporate Identity a částí, které jí tvoří, Corporate Culture, Corporate Communication, Corporate Product a Corporate Design. Zaměřuje se na firemní image a klíčové prvky související sjednotným vizuálním stylem. Popisuje proces tvorby jednotného vizuálního stylu a všechny fáze, které zahrnuje. Definuje pojem kulturní projekt a hudební festival, který je náplní praktické části této práce. Praktická část je věnována kompletní změnou vizuálního stylu u dvou kulturních projektů, hudebních festivalů Rock fot People a Pražské jaro. U obou festivalů je popsán impuls vedoucí k rozhodnutí změnit vizuální styl, proces spolupráce sgrafickým studiem Dynamo design, který je autorem obou nových vizuálních stylů, popis konceptu, důvodů pro jeho zvolení a následnými výsledky a zhodnocením kompletního redesignu.
Keywords: Firemní identita; Jednotný vizuální styl; Rock for People; Pražské jaro; Redesign
Thesis title: A visual style of a cultural project focusing on music festivals Rock for People and Prague Spring
Author: Kloučková, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hucková, Barbara
Opponents: Prokůpek, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis in theoretical part deals with the concept of Corporate Identity and its parts, Corporate Culture, Corporate Communication, Corporate Product and Corporate Design. It is focuses on the corporate image and key elements associated with a unified visual style. It describes the process of creating a unified visual style and all the phases it involves. There is defined the concept of a cultural project and a music festival, which is the content of the practical part of this work. The practical part is devoted to the complete change of the visual style of the two cultural projects, a music festivals Rock for People and the Prague Spring. At both festivals there is described the impulse that leaded to change the visual style, the process of cooperation with the graphic studio Dynamo design, which is the author of both new visual styles, the description of the concept, the reasons for its selection and the subsequent results and the evaluation of the complete redesign.
Keywords: Unified visual style; Redesign; Rock for People; Prague Spring; Corporate Identity

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 12. 2016
Date of submission: 15. 5. 2017
Date of defense: 6. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60189/podrobnosti

Files for download

    Last update: