Quality Management Methods in Construction company
Thesis title: | Menedzhment kachestva organizatsii OOO StroyKapital |
---|---|
Author: | Bykov, Sergey |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Velinov, Emil |
Opponents: | Denisov, Igor |
Thesis language: | Русский |
Abstract: | Tsel raboty - issledovaniye kachestva menedzhmenta v OOO StroyKapital.
Metody issledovaniya: analiz normativnykh dokumentov v oblasti menedzhmenta kachestva, analiz dokumentov organizatsii reguliruyushchikh upravleniye kachestvom, analiz biznes-protsessov svyazannykh s upravleniyem kachestvom, analiz ekonomicheskikh pokazateley.
Protsedury issledovaniya. Analiz obyektov i subyektov upravleniya kachestvom v organizatsii pozvolil vydelit podrazdeleniya otvetstvennyye za upravleniye kazhdym iz obyektov menedzhmenta kachestva v kompanii. Analiz dokumentov kompanii v oblasti menedzhmenta kachestva pozvolil sopostavit ikh s normativnymi trebovaniyami otsenit sootvetstviye osobennostyam biznesa organizatsii. Analiz osnovnykh biznes-protsessov, svyazannykh s upravleniyem kachestvom, vyyavleniye nedostatkov v kontrolnykh tochkakh, otnosyashchikhsya k upravleniyu kachestvom. Analiz ekonomicheskikh pokazateley. Postroyeniye Diagrammy Isikavy, kotoryye pomogut vam ponyat, kak effektivno upravlyat kachestvom.
Vyvody. Problema upravleniya kachestvom v kompanii svyazana s nedostatochnoy kvalifikatsiyey rabochikh. Dlya yeye resheniya neobkhodimo povysheniye kvalifikatsii rabochikh. |
Keywords: | menedzhment kachestva; Diagramma Isikavy; udovletvorennost potrebitelya; biznes-protsessy upravleniya kachestvom v organizatsii; kachestvo |
Thesis title: | Quality Management Methods in Construction company |
---|---|
Author: | Bykov, Sergey |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Velinov, Emil |
Opponents: | Denisov, Igor |
Thesis language: | Русский |
Abstract: | Účel této prací - výzkum kvality řízení ve firmě StroyKapital.
Metodika: Analýza teoretických zdroju k problematice řízení kvality, analýzy regulačních dokumentu v oblasti řízení kvality, analýza organizace dokumentu upravujících řízení kvality, podnikových procesu analýzy týkající se řízení kvality, analýzu ekonomických ukazatelu.
Studijní postupy. Analýza objektu a předmětu řízení kvality v organizaci nám umožnily identifikovat jednotky odpovědné za řízení každého z předmětu řízení jakosti ve společnosti. Analýza v oblasti dokumentu, řízení kvality společnosti umožnila jejich porovnání s regulačními požadavky, vyhodnotit charakteristiky dodržování podnikatelské organizace. Analýza klíčových podnikových procesů souvisejících s řízením jakosti nám umožnilo určit nedostatky v kontrolních bodech vztahujících se k managementu kvality. Analýza ekonomických ukazatelu je povoleno provádět ekonomické posouzení problému managementu kvality ve společnosti. Aplikace diagramu Ishikawa možné stanovit příčinnou souvislost s výskytem problému v oblasti řízení kvality, vyvodit závěr o příčině problémů kontroly kvality v souvislosti s kvalifikací pracovníku.
Závěry. Problém řízení jakosti ve společnosti je spojena s nedostatkem kvalifikovaných pracovníku. Chcete-li jej vyřešit, musíte rekvalifikaci pracovníku. |
Keywords: | kvalita managementu; kvalita; řízení jakosti a řízení procesu v organizaci; diagram příčin a následku; spokojenost zákazníka |
Thesis title: | Quality Management Methods in Construction company |
---|---|
Author: | Bykov, Sergey |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Velinov, Emil |
Opponents: | Denisov, Igor |
Thesis language: | Русский |
Abstract: | The aim of the work is quality management research in LLC StroyCapital.
Research methods: analysis of theoretical sources on the problems of quality management, analysis of normative documents in the field of quality management, analysis of the organization's documents regulating quality management, analysis of business processes related to quality management, analysis of economic indicators.
Research procedures. The analysis of objects and subjects of quality management in the organization made it possible to identify the units responsible for managing each of the quality management objects in the company. The analysis of the company's documents in the field of quality management made it possible to compare them with regulatory requirements, assess compliance with the business features of the organization. Analysis of the main business processes related to quality management made it possible to identify limitations in control points related to quality management. The analysis of economic indicators made it possible to conduct an economic assessment of the quality management problems in the company. The construction of the Ishikawa Diagram allowed to establish a causal relationship in the emergence of quality management problems, to draw a conclusion about the cause of quality management problems related to the qualifications of workers.
Conclusions. The problem of quality management in the company is connected with insufficient qualification of workers. To solve it, it is necessary to improve the skills of workers. |
Keywords: | business processes of quality management in the organization; Ishikawa diagrams; quality; customer satisfaction; quality management |
Information about study
Study programme: | Ekonomika a management/Ekonomika predprijatija i menedžment |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Business Administration |
Department: | Department of Management |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 22. 11. 2016 |
---|---|
Date of submission: | 1. 5. 2017 |
Date of defense: | 8. 6. 2017 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/59735/podrobnosti |