Crowdfunding as a way of successful financing

Thesis title: Crowdfunding jako způsob úspěšného financování projektu
Author: Krejčů, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá crowdfundingovými kampaněmi z hlediska struktury a důležitých prvků úspěšných crowdfundingových projektů. Cílem práce je vytvořit soustavu doporučení pro navržení úspěšného crowdfundingového projektu. K dosažení tohoto cíle je využita metoda binární logistické regresní analýzy, pomocí které zjišťuji vliv využití úvodního videa, počtu aktualizací v průběhu trvání projektu, počtu obrázků, počtu slov v popisu projektu, doby trvání projektu a kategorie projektu na pravděpodobnost úspěchu kampaně. V první části práce je popsán pojem crowdfunding včetně historického kontextu, jeho obchodní modely, typologie projektů, vybrané platformy a princip jejich fungování, vybrané úspěšné kampaně a jejich struktura. V analytické části se zabývám vlivem jednotlivých výše zmíněných proměnných na pravděpodobnost úspěchu.
Keywords: Crowdfundingový projekt; Kickstarter ; Crowdfundingová platforma; Financování projektů
Thesis title: Crowdfunding as a way of successful financing
Author: Krejčů, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Svobodová, Ivana
Opponents: Müllerová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This dissertation thesis deals with crowdfunding campaigns in terms of their structure and important elements of successful crowdfunding projects. The main aim of this thesis is to create a set of recommendations for the creation of successful crowdfunding projects. In order to achieve this task, the statistical method of binary logistic regression analysis is used to determine the effect of the utilization of the introductory video, the number of updates during the duration of the project, the number of imagines, the number of words in the project description, the duration of the project and the project category on the probability of success of the project. The first part of this thesis is composed of the description of different concepts of crowdfunding including their historical context, the crowdfunding business models and the project typology, chosen platforms and the principals of their operation, chosen successful campaigns and their structure. In the analytical part I deal with the impact of the above mentioned variables on the probability of success.
Keywords: Crowdfunding platform; Funding of projects; Kickstarter; Crowdfunding project

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 11. 2016
Date of submission: 1. 5. 2017
Date of defense: 15. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59728/podrobnosti

Files for download

    Last update: