The impact of marketing strategies on film viewer’s decision

Thesis title: Vliv marketingových strategií na rozhodování filmového diváka
Author: Kudrnová, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce si dává za cíl zjistit, jaké jsou nejúčinnější marketingové prostředky v oblasti filmového průmyslu. Je filmový plakát, to co nejvíc ovlivní rozhodování mladé generace při výběru filmu? V empirické části se bude práce zabývat obecnými možnostmi marketingových nástrojů aplikovatelnými na filmový průmysl. Praktická část bude postavená na dotazníkovém šetření, které bude vycházet z vedeného rozhovoru s odborníkem na filmový marketing.
Keywords: marketing; filmový marketing; film; propagace; reklama
Thesis title: The impact of marketing strategies on film viewer’s decision
Author: Kudrnová, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hanzlík, Jan
Opponents: Zelený, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor theses is to find out the most effective film marketing tools. Is it a movie poster that affects the decisions of the young generation when choosing a movie? In the empirical part, the thesis will deal with the general possibilities of marketing tools applicable to the film industry. The practical part will be based on a questionnaire survey which will be based on an interview with a film marketing expert.
Keywords: marketing; film marketing; marketing mix; film; commercials

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2016
Date of submission: 7. 12. 2016
Date of defense: 19. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59421/podrobnosti

Files for download

    Last update: