Prague Musicals Celebrity Marketing

Thesis title: Celebrity marketing pražských muzikálů
Author: Kuzmová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Meiserová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje problematice celebrity marketingu pražských muzikálů, který je výraznou charakteristikou současné pražské muzikálové scény. V teoretické části práce jsou představeny základní teorie studia celebrit a konkrétní specifika marketingového mixu muzikálů, ve kterém celebrity mají podstatnou úlohu. Okrajově se práce věnuje také aktuální muzikálové nadprodukci a s ní souvisejícím problémům v marketingové činnosti muzikálových produkcí. Stěžejní částí této práce je pak vlastní výzkum, který byl realizován analýzou propagačních materiálů největších pražských muzikálových produkcí, a zároveň dotazníkovým šetřením mezi návštěvníky muzikálových inscenací. Cílem tohoto výzkumu bylo posoudit současný celebrity marketing pražských muzikálů a vliv účinkování celebrit na rozhodování o návštěvě muzikálu.
Keywords: muzikál; celebrity marketing; celebrity; marketingový mix; marketing muzikálu
Thesis title: Prague Musicals Celebrity Marketing
Author: Kuzmová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Meiserová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This Diploma Thesis deals with the issue of Prague musicals celebrity marketing, which is a significant characteristics of the contemporary Prague musical scene. The theoretical part of this thesis introduces the basic theories of celebrity studies and the specifics of marketing mix of musicals, in which celebrities play a significant role. On the margine, the thesis is also focused on current overproduction of musicals and related problems in marketing activities of musical productions. The main part of this thesis is the own research, which was realized by analyzing the promotional materials of the greatest musical productions in Prague, as well as questionnaire survey among the visitors of musical shows. The aim of this research was to assess the contemporary celebrities of the Prague musicals and to assess the influence of celebrities on the decision to go to see some musical.
Keywords: marketing mix; musical; celebrity marketing; celebrities; marketing of musicals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 7. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/59077/podrobnosti

Files for download

    Last update: