Blogs as a tool of marketing communication

Thesis title: Blogování jako nástroj marketingové komunikace
Author: Trtková, Ivana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je představení blogů jako nástroje marketingové komunikace a jejich vlivu na nákupní chování čtenářů. Teoretická část představuje vývoj internetu a blogů jak v českém, tak mezinárodním kontextu. Dále představuji obecně přijímané charakteristiky a rozdělení blogů. Praktická část se zaobírá pohledem na blogy z optiky firem, samotných blogerů a jejich čtenářů. Pro její zpracování bylo použito rozhovorů se zástupci firem a blogerů a následně dotazníkového šetření, které se zaměřuje na pohled čtenářů. Na základě těchto šetření práce poskytuje doporučení pro další využívání blogů jako nástroje marketingové komunikace.
Keywords: Marketing; Internet; Blog
Thesis title: Blogs as a tool of marketing communication
Author: Trtková, Ivana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this bachelor thesis is an introduction of blogs as a tool of marketing communication and how they affect the buying behaviour of its readers. The theoretical part is focused on the evolution of internet and blogs in the Czech Republic and also all around the world. It also presents widely used characteristics and categorization of blogs. The practical part is focused on blogs and how representatives of companies, bloggers and readers see them. As for the practical part, the thesis uses interviews with representatives of companies and bloggers and an online questionnaire answered by readers. Based on the research, the thesis offers recommendation for future usage of blogs as a marketing tool.
Keywords: Internet; Marketing; Blog

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2016
Date of submission: 31. 3. 2017
Date of defense: 13. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58992/podrobnosti

Files for download

    Last update: