Usage of internet advertising for Victoria Bowling using Google AdWords and Seznam Sklik tools

Thesis title: Využití reklamy ve vyhledávací síti pro podnik Victoria Bowling pomocí nástrojů Google AdWords a Seznam Sklik
Author: Tisoň, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Mařík, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá online marketingem, konkrétněji hlavně reklamou v PPC systémech. Představuje dva nejvyužívanější nástroje pro tuto formu reklamy v České republice. Dále popisuje principy fungování těchto systémů, postup přípravy reklamních kampaní, optimalizace a vyhodnocení. Hlavním cílem této práce je vyhodnocení reklamních kampaní ze zmíněných systémů, jejich porovnání a předložení návrhu pro zlepšení efektivity do dalšího období. Pro naplnění cílů budou využity také další nástroje, mezi které patří například: Google Analytics, plánovače klíčových slov, nástroje pro monitorování návštěv na webových stránkách atd. Mezi hlavní přínosy této práce patří efektivnější zhodnocení investic vložených do PPC reklamy po aplikaci předložených návrhů.
Keywords: PPC; Sklik; AdWords
Thesis title: Usage of internet advertising for Victoria Bowling using Google AdWords and Seznam Sklik tools
Author: Tisoň, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Mařík, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis is focused on online marketing, more specifically on advertising through PPC systems. It introduces the two most widely used tools for this form of advertising in the Czech Republic. It also describes the principles of the functioning of these systems, the process of preparation of advertising campaigns, optimization and evaluation. The main goal of this thesis is to evaluate the advertising campaigns from the above mentioned systems, to compare them and to submit a proposal for improving the efficiency to the next period. Other tools, such as Google Analytics, keyword planners, web site monitoring tools, etc., will be used to meet the goals. The main contribution of this work include a more effective appreciation of the investments placed in PPC ads after applying submitted proposals. Main contribution of this thesis is validation of individual advertisement campaign methods in practice.
Keywords: AdWords; PPC; Sklik

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2016
Date of submission: 30. 4. 2017
Date of defense: 19. 6. 2017
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58143/podrobnosti

Files for download

    Last update: