The legal and ethic aspects of regulation of advertisement focused on children and young people until eighteen years old

Thesis title: Právní a etické otázky regulace reklamy zaměřené na děti a mládež do 18 let
Author: Juřenová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé práce je ukázat, jak je reklama zaměřená na děti a mládež regulována, zda je tato regulace dostatečná či s jakými problémy se potýká. Ukážu, jak velký vliv má nebo nemá na tuto věkovou skupinu a jak děti ovlivňují spotřebitelský trh, tedy jak samy děti nakupují, popřípadě jak ovlivňují nákupní rozhodování svých rodičů.
Keywords: etika; právo; mládež; děti; marketing; regulace; reklama
Thesis title: The legal and ethic aspects of regulation of advertisement focused on children and young people until eighteen years old
Author: Juřenová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:
Thesis title: The legal and ethic aspects of regulation of advertisement focused on children and young people until eighteen years old
Author: Juřenová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Boučková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2008
Date of submission: 26. 5. 2008
Date of defense: 18. 6. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/9522/podrobnosti

Files for download

    Last update: